Všeobecné obchodní podmínky (VOP)

Všeobecné obchodní podmínky (VOP)

 

Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu všeobecných obchodních podmínek

 

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též uváděné jen zkratkou „VOP“) platí pro nákup produktů a služeb (v dalším textu vše též jako „produkt“, „produkty“) přes webové rozhraní www.chronickezdravi.cz. Provozovatelem webu je Mgr. David Čech, IČ: 02054418 a Aleš Svoboda, IČ: 10895914 (dále jen „Poskytovatelé“).

 

2. Nákup produktů probíhá na základě Kupní smlouvy uzavírané mezi Poskytovateli (coby Prodávajícím) a Kupujícím. Proces uzavírání Kupní smlouvy je podrobně popsán v čl. III. VOP. Tyto VOP jsou dokumentem, který je nedílnou součástí Kupní smlouvy a podrobně uvádí a vysvětluje práva a povinnosti obou stran Kupní smlouvy, tedy Kupujícího i Poskytovatelů. Poskytování služeb a produktů probíhá na základě Smlouvy o poskytování služeb uzavřené mezi Poskytovateli a Klientem (jako příjemcem služby). I proces uzavírání této smlouvy je popsán podrobně níže v těchto VOP, v čl. III. Pokud je ve VOP používán pouze pojem „Smlouva“, rozumí se tím jak Kupní smlouva, tak Smlouva o poskytování služeb.

 

3. VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici ještě před tím, než u nás jako Poskytovatelů nakoupíte vybrané produkty nebo objednáte služby. Prosím, přečtěte si VOP pečlivě a v případě, že k nim budete mít připomínky či dotazy, kontaktujte mě ještě před odesláním objednávky (tj. před kliknutím na tlačítko Odeslat požadavek“). Kontakty naleznete v čl. II. VOP. Tím, že kliknete na tlačítko „Odeslat požadavek“ a předtím zaškrtnete políčko souhlasu s obchodními podmínkami nám dáváte signál, že jste VOP viděli, četli a souhlasíte s takovým průběhem nákupu a spolupráce, jaký zde popisujeme.

 

4. Ve VOP máte k dispozici všechny podstatné informace.

 

 

Obsah VOP:

 

• I. Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu obchodních podmínek

• II. Důležité pojmy (definice)

• III. Objednávka a uzavření Smlouvy

• IV. Cena produktů a služeb a platba

• V. Dodací podmínky a storno podmínky

• VI. Odstoupení od Smlouvy

• VII. Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád

• VIII. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů

• IX. Závěrečná ustanovení

 

 

II. Důležité pojmy (definice)

 

1. POSKYTOVATELÉ (PRODÁVAJÍCÍ):

Poskytovateli jsou:

David Čech IČ: 02054418 Místo podnikání: Praha Zapsaná v živnostenském rejstříku u Městského úřadu Praha 7, Kontaktní telefon: +420 224 142 346 Mail: info@chronickezdravi.cz 

Aleš Svoboda IČ: 10895914 Místo podnikání: Praha Zapsaná v živnostenském rejstříku u Městského úřadu Praha 10, Kontaktní telefon: + +420 224 142 346 Mail: info@chronickezdravi.cz 

 

Nejsme plátci daně z přidané hodnoty.

 

2. KUPUJÍCÍ/KLIENT. 

Kupujícím se stanete, pokud prostřednictvím webového rozhraní www.chronickezdravi.cz s námi uzavřete Kupní smlouvu, a tím koupíte některý z produktů uvedených na tomto webovém rozhraní. Klientem se stanete, když prostřednictvím téhož webového rozhraní se mnou uzavřete Smlouvu o poskytování služeb. Kupujícím/Klientem můžete být coby podnikatel (podnikající fyzická osoba často také uváděná jako OSVČ anebo

právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost) anebo spotřebitel. V dalším textu bude používán jediné označení – Klient.

 

3. SPOTŘEBITEL. 

Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO,budu mít zato, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel.

 

4. SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA. 

Je to Smlouva, ve které jako Klient vystupuje spotřebitel. Podle platných zákonů je spotřebitel více chráněn než Klient, který není spotřebitelem. Současně má Poskytovatel i více povinností vůči spotřebiteli než vůči jinému Klientovi a je povinen poskytnout spotřebiteli informace stanovené jak občanským zákoníkem, tak zákonem na ochranu spotřebitele. Je-li kupujícím jiná osoba než spotřebitel, neužijí se ta ustanovení VOP, která slouží výhradně pro ochranu spotřebitele.

 

5. SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. 

Je to Smlouva, která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž by se Poskytovatel a Klient museli pro její uzavření

osobně potkat, protože ji uzavírají přes webové rozhraní nebo prostřednictvím e-mailové komunikace, telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a telefonní hovory) si hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.

 

6. ROZHODNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY. 

Jsou to platné právní předpisy, kterými se řídí vztah mezi Klientem a Poskytovateli. Jde zejména o zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy

je Klientem spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Ochrana osobních údajů se řídí zejména zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.

 

 

III. Objednávka a uzavření Smlouvy

 

1. PROCES OBJEDNÁNÍ.

Jako Klient objednáváte produkty i služby přes webové rozhraní, tj. skrze objednávkový systém na webových stránkách, vyplněním zde umístěného formuláře, osobně, nebo prostřednictvím e-mailové komunikace, telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků

 

2. POPIS PRODUKTŮ A SLUŽEB. 

Na webovém rozhraní www.chronickezdravi.cz naleznete veškeré naše produkty i služby,

s podrobným popisem jejich formy, obsahu, s uvedením, pro koho jsou určeny a jaký přínos od nich můžete očekávat. Veškeré prezentace produktů a služeb uvedené na webovém rozhraní jsou informativního charakteru. Jako Poskytovatel nejsem povinna uzavřít Smlouvu ohledně těchto produktů a služeb. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.

 

3. OBJEDNÁNÍ PRODUKTŮ a SLUŽEB. 

Pro objednání přes webové rozhraní slouží objednávkový formulář, kde jako Klient vyplníte své kontaktní údaje (jméno, příjmení, mail, telefon, při objednávce na firmu či jako

podnikatel i IČ), informace o objednávaném produktu či službě a případně další informaci či dotaz. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Odeslat požadavek“. Po obdržení objednávky vás budeme informovat prostřednictvím e-mailu, který jste zadali v objednávce. V rámci tohoto e-mailu Vám zašleme informace potřebné k dokončení objednávky včetně fakturačního dokladu k uhrazení (proforma faktura). Potvrzením navrhovaného termínu konzultace ze strany Klienta nebo předáním (či zasláním přepravní službou) setu na odběr vzorků biologického materiálu je Smlouva uzavřena týkající se služby nebo produktu uzavřena. Smlouvy (včetně zrušení objednávky) je poté možné jen na základě dohody s Poskytovateli. V pochybnostech vás můžeme kontaktovat za účelem ověření pravosti údajů objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále nezabýváme. Objednávat produkty přes webové rozhraní nebo emailem je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňuji

však, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti webu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti.

 

4. Smlouva i VOP se uzavírají v českém jazyce. Smlouva se uzavírá v elektronické podobě, tvoří ji vaše objednávka, její přijetí z mé strany a tyto VOP. Smlouvu archivujeme v elektronické podobě, není přístupná.

 

 

IV. Cena produktů a služeb a platba

 

1. CENA PRODUKTŮ A SLUŽEB. 

Na webovém rozhraní je uvedena cena nabízených produktů a služeb. Ceny jsou platné po celou dobu, kdy jsou na webovém rozhraní uvedeny.

 

2. Sjednanou kupní cenou (dále jen „cena“) je cena uvedená ve fakturačním dokladu (proforma faktura)

Pokud by došlo ke zjevné chybě na webovém rozhraní nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nemůžeme garantovat úspěšné zprocesování objednávky a v případě, že Vás nebudeme do 2 dnů kontaktovat, je nezbytné objednávku vytvořit znovu nebo nás kontaktovat pro zjištění aktuálního stavu objednávky.

 

3. Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinna vám produkt či službu dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny. Do okamžiku úplného zaplacení kupní ceny zůstává produkt v našem vlastnictví.

 

4. ZPŮSOB PLATBY. 

Sjednanou cenu je možné uhradit následujícími způsoby:

 

• V případě objednání produktů (testy funkční medicíny) probíhá platba bezhotovostně bankovním převodem na bankovní účet jednoho z Poskytovatelů: pokyny k platbě, obdržíte v mailu potvrzujícím přijetí objednávky (při dodání setů přepravní službou) nebo při osobním předání setu na odběr biologického materiálu. 

 

• V případě objednání služby (konzultace, interpretace testů) probíhá platba během osobního setkání v hotovosti nebo okamžitou platbou na účet na konci konzultace.

 

Kupní cena se hradí v korunách českých.

 

5. SPLATNOST KUPNÍ CENY.

V případě bezhotovostního převodu je cena splatná do 7 dnů od potvrzení přijetí objednávky. Datum splatnosti je uvedené v pokynech k platbě, ve faktuře, která zároveň slouží i jako dodací list. Kupní cena je považována za zaplacenou v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na bankovní účet jednoho z poskytovatelů.

 

Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije

 

Produkty ani služby není možné hradit formou splátkového kalendáře.

 

 

V. Dodací podmínky produktů

 

1. ZPŮSOB DODÁNÍ PRODUKTU. Při koupi produktu bude produkt dodán po zaplacení kupní ceny na vámi v objednávce nebo v potvrzovacím emailu uvedenou adresu.

 

2. DODACÍ LHŮTA. Objednaný produkt objednávám, jakmile je platba připsána na bankovní účet jednoho z Poskytovatelů. Sada na odběr biologického materiálu by měla být doručena do 7 dnů od objednání na uvedenou adresu.

 

3. NÁKLADY NA DOPRAVU. S ohledem na charakter produktů nevznikají náklady na dopravu.

 

4. Po dodání produktu si, prosím, co nejdříve zkontrolujte funkčnost a dostupnost obsahu, a zjistíte-li nedostatky nebo vady, kontaktujte nás prosím, abychom mohli provést nápravu. 

 

Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VII těchto VOP.

 

 

VI. Odstoupení od Smlouvy

 

1. Podle § 1829 odst. 1 NOZ máte právo od uzavřené Kupní smlouvy (týkající se produktů) bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů ode dne dodání produktu. Z důvodu administrativní činnosti a komplikacemi spojenými se stornem objednávky účtujeme storno poplatky ve výši 20 % z ceny produktu. Tuto možnost poskytuji všem Kupujícím, byť ze zákona vyplývá pouze pro Spotřebitele. Pokud se rozhodnete této možnosti využít, pak v této 14denní lhůtě musí být odstoupení od Smlouvy odesláno mailem na info@chronickezdravi.cz. Odstoupení nemusíte nijak odůvodňovat. Odstoupením od Kupní smlouvy se smlouva od počátku ruší a jsme povinni vám vrátit zaplacenou cenu (viz v dalším odstavci) poníženou o storno poplatky a vy ztrácíte oprávnění zaslaný produkt použít a dovolujeme si vás požádat, abyste nám v takovém případě objednaný produkt (set na odběr biologického materiálu) předali buď osobně nebo zaslali na adresu dle předem sjednané domluvy. Částku poníženou o storno poplatek odešlu zpět na Váš účet až v momentě, kdy objednaný produkt (set na odběr biologického materiálu) od Vás fyzicky obdržíme.

 

2. Nejpozději do 7 dnů od fyzického obdržení objednaného produktu (set na odběr biologického materiálu) vám vrátíme peníze, které jsem od vás přijali jako platbu za produkt ponížené o storno poplatek. Při odstoupení od Smlouvy vám peníze vrátíme stejným způsobem, jakým jste je uhradili (tj. např. bankovním převodem).

 

3. V případě sjednaného termínu konzultací je účtován při zrušení konzultace v kratší lhůtě než 24 hodin storno poplatek, kdy účtujeme 50% z původní ceny.

 

4. V případě, že by z vaší strany nedošlo k úhradě celé sjednané ceny ani do 30 dnů po uzavření kupní smlouvy, máme právo od smlouvy odstoupit. Odstoupení v takovém případě nabývá účinnosti okamžikem, kdy vám jej doručíme emailem. V případě, že jsme od vás obdrželi před svým odstoupením od Smlouvy nějakou platbu, vrátíme vám ji do týdne od odstoupení od Smlouvy, nebude-li mezi námi výslovně dohodnuto jinak.

 

5. Od Smlouvy lze dále odstoupit v případech stanovených zákonem.

 

 

VII. Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád

 

1. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ.

 

2. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 NOZ.

 

3. Jako Poskytovatelé vám zodpovídáme, že produkt při převzetí nemá vady. Jste-li spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že produkt byl vadný již při převzetí. Jste-li spotřebitelem, odpovídáme i za to, že se vady nevyskytnou v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí zboží. Nejste-li

spotřebitelem, záruku neposkytuji a odpovídám vám pouze za vady, které má produkt při převzetí. Jako Poskytovatelé vám rovněž zodpovídáme, že poskytnutá služba nemá vady. Vadu u nás uplatněte bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, nejpozději ji však lze uplatnit do 6 měsíců od poskytnutí služby.

 

4. V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit nebo v případě opakovaného výskytu vady po opravě nebo výskytu většího počtu vad máte právo požadovat výměnu produktu za nový anebo od smlouvy odstoupit. V případě odstranitelné vady na dosud nepoužitém produktu můžete požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny anebo, není-li to neúměrné, požadovat výměnu produktu za nový. V případě, že neodstoupíte od smlouvy nebo neuplatníte právo na dodání nového produktu bez vad nebo na výměnu součásti

či opravu produktu, můžete požadovat přiměřenou slevu. Přiměřenou slevu můžete žádat i v případě, že bychom nebyli schopni vám nový produkt bez vad dodat, vyměnit vadnou součást nebo produkt opravit, stejně tak i v případě, že bychom nesjednali nápravu v přiměřené době nebo že by vám zjednání nápravy působilo značné obtíže.

 

5. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud byste před převzetím produktu věděli, že produkt má vadu, anebo byste vadu sami způsobili. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na opotřebení způsobené jeho užíváním, na vady způsobené nesprávným užíváním produktu, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným uchováváním.

 

6. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. O reklamaci nás můžete předem informovat i telefonicky nebo emailem. Pokud vám produkt nebyl dodán v dodací lhůtě, prosím, zkontrolujte nejprve složky, “hromadná pošta“ nebo spam. Pokud ani tam informace k produktu nenaleznete, uplatněte reklamaci dle tohoto odstavce. Uvítáme, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace vám poskytnu písemné potvrzení.

 

 

VIII. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů

 

1. Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či naší činnosti nějakou stížnost, kontaktujte nás prosím na adrese uvedené v čl. II. VOP nebo na elektronické adrese info@chronickezdravi.cz

 

2. Podnikáme na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.

 

3. Pokud mezi Poskytovateli a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

IX. Závěrečná ustanovení

 

1. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Poskytovatelů a Klienta ze smlouvy vyplývající.

 

2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem, který je uveden na webovém rozhraní v části Rezervačního a kontaktního formuláře.

 

3. Vezměte prosím na vědomí, že jsem oprávněná tyto VOP jednostranně měnit, pro Klienta však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku odeslání objednávky.

 

4. Tyto VOP jsou účinné od 1. 9. 2023